"Du kan väl komma in och fika"

Vaknade och kände mig sjukt grym. Typ oövervinnerlig. Ingen ifrågasatte mig när jag inte grillade och bara käkade sallad. Ingen ifrågasatte att jag inte åt något godis/chips. Ingen ifrågasatte mig när jag inte drack något annat än vatten. Det går bra nu! Det bästa av allt är att jag är hemma själv idag, eller ja. Till tre iallafall!

Dock möttes jag av en äcklig liten lapp på köksbordet. Mamma tyckte jag kunde komma till hennes jobb och fika. Fika!? What the fuck!? Varför ska man alltid fika eller äta så fort man ska träffas? "Du kan väl komma och snacka och ta en fika" eller "Du kan väl komma över på en bit mat, det hade väl varit trevligt" eller "Åh ska vi ses idag? Vi kan baka!" Kan man inte umgås utan att äta något längre?

Iallafall, jag gjorde en kopp grönt te som jag sitter och dricker nu, försöker komma på en anledning att slippa den jävla fikan. Frallebullar med ost? Asså det är inte ens gott. BLÖÖÖÖ! Nej jag ska inte låta detta förstöra min dag, jag ska komma undan maten ännu en gång och bli på ännu bättre humör!

Kommentarer
Postat av: helpmedear

okejdå.. hennes kropp hade jag inte tackat nej till ändå.

hur länge har du lidit av ätstörningar? om du nu gör det..

okej, gud va bra! tack så hemskt mycket, det kommer jag

definintvt ha användning av.



och by the way, jag förstår dig till max angående det där med fikat... så svårt att säga nej när dem försöker vara snälla, men vadå, fattar dem inte!?

2009-05-02 @ 15:53:17
URL: http://helpmedear.blogg.se/
Postat av: ienvy

håller med dig, folk verkar tycka att man jämt ska äta när man umgås, drygt :P

2009-05-03 @ 17:23:28
URL: http://ienvy.blogg.se/
Postat av: Jenny

det är tråkigt att det är "socialt" att äta vad man än gör. om man går på stan, bio, bara hänger hemma hos nån. och så får man så mkt klagomål när man inte äter och uppfattas som "töntig" :/

2009-05-07 @ 18:00:58
URL: http://bubblegum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0