Funderingar

Just nu orkar jag inte med denna skiten mer. Jag vill kunna njuta av livet och inte hela tiden bara bry mig om vad jag stoppar i mig, hur mycket jag tränar eller vad siffrorna på vågen nästa dag ska visa. Jag har bestämt mig för att försöka komma ifrån mitt beteende, det skadar både mig och min omgivning. Jag får ångest av att bara skriva detta inlägget eftersom det känns som om jag hugger bort en bit av mig. Vem kommer jag vara utan detta beteende? Kommer jag ens vara mig själv? Jag kommer uppdatera då och då om hur det går för mig och jag hoppas innerligt att ni vill stödja mig. Och följa min väg till ett sunt liv. För det jag gjort mot min kropp är allt annat än sunt.

Jag ska försöka och jag ska vara stark. Jag ska kämpa för att bli fri från min ångest gällande mat. Jag kommer kanske falla tillbaka i gamla mönster, men just nu känns det som att jag kan klara detta. Bara jag håller uppe min viljestyrka. Min tränare brukar säga det: Med lite vilja kan man flytta berg.  

Till sist vill jag tacka en viss person som fått mig att inse att jag duger precis som jag är ♥


Kommentarer
Postat av: Em

Jag hejar på dig!

2009-06-16 @ 12:18:29
URL: http://hemlighetsmakerii.blogg.se/
Postat av: Linda

Har följt din blogg ett tag, och jag blev jätteglad över det här inlägget :) Jag hoppas verkligen att du blir fri från ångesten i samband med mat och får en jättefin och fri sommar.

2009-06-16 @ 16:12:17
URL: http://sickforsilence.blogg.se/
Postat av: t'a

jag hejar på dig.

tummen upp skinnygirl, du klarar det.

du klarar att komma ur äckliga hålan, du gör det!

önskade jag kunde vara lika stark.



puss, du måste höra av dig om hur det går.

jag gillar din blogg btw.

håll hoppet uppe.

2009-07-12 @ 01:12:22
URL: http://helpmedear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0